Reflex Nutrition a exkluzivní interview pro Muscle&Fitness - HOW SUPPLEMENTS ARE MADE

30.05.2013
Přinášíme Vám překlad exkluzivního interview, které vyšlo v originální verzi časopisu Muscle&Fitness.

Martin Cheifetz, ředitel marketingu Weider Publishing Ltd., a místopředseda ESSNA, zpovídal nejen majitele společnosti Reflex Nutrition Jamese Philipse, ale i zbytek managementu. Originální verze článku HOW SUPPLEMENTS ARE MADE: klikněte zde





REFLEX NUTRITION, KONFERENČNÍ MÍSTNOST, HOVE, VÝCHODNÍ SUSSEX
JP  James Philips, ředitel marketingu, složení výrobků Reflex
JW  Julian Wright, marketing Reflex
KS  Karl Schwick, vedoucí prodeje pro Spojené království, Reflex
AL   Andy Lewis, provoz, výroba a skladování Reflex
ME  Martin Eastwood, kontrola kvality a nákup Reflex
MC  Martin Cheifetz, ředitel marketingu Weider Publishing Ltd., a místopředseda ESSNA (the European Specialist Sports Nutrition Alliance)

 

 


HOW SUPPLEMENTS ARE MADE

Prostřednictvím tohoto článku, chceme přiblížit našim čtenářům vše o jejich oblíbené značce sportovní výživy a způsobu jakým je formulována, vyráběna a důkladně testována vzhledem k bezpečnosti a nezávadnosti produktů. Jednou pro vždy bychom chtěli také vyvrátit mylnou představu o tom, že vrcholoví sportovci by měli "házet všechny značky sportovní výživy do jednoho pytle". 

 

 

1.ČÁST: VÝVOJ PRODUKTŮ


MC: Můžete nám vysvětlit, jaké jsou etické zásady, které stojí za vývojem vašich produktů?

JW: Naše filozofie je úplně jasná: bez kompromisu vyrábíme funkční produkty, vyvíjíme jasné receptury, které jsou podpořeny spolehlivým výzkumem, a používáme přísady prvotřídní kvality, které nepřekračují fyziologické potřeby spotřebitele.

Kdykoliv vyvíjíme nový výrobek, cítíme svou zodpovědnost vůči spotřebiteli a snažíme se mu dodat výrobek, který nejen zajišťuje skvělý výkon, ale je navíc zdravý. Celý proces začíná prozkoumáním účinných látek (v ideálním případě je to dvojitě slepá, placebem kontrolovaná studie), což prokáže nejenom účinnost přísad, ale také velikost účinné dávky.

Každá přísada musí být podpořena výzkumem a my se zásadně vyhýbáme přísadám, které jsou velice populární, ale nejsou důkladně prozkoumány. Vynikajícím příkladem může být kreatin, který používáme. Creapure creatine je naprosto čistý a prověřený kreatin a vybírají si ho mnohé univerzity, které provádí výzkumné studie v oblasti síly, výkonu a vytrvalosti. Dávky, které používáme, jsou přesně ty, které byly použity ve vědeckých studiích. 

JP: Dosáhnout vyváženého poměru účinnosti a zdraví je skutečně náročné. Pokud chceme, aby byl výrobek opravdu účinný, musíme jít na úkor chuti. Například, nejjednodušší způsob jak zajistit zdánlivý pocit účinnosti u před-tréninkových směsí je přidání nadměrné dávky kofeinu a přisypání cukru a příchutí. U některých našich před-tréninkových receptur jsme museli jít na úkor chuti, a přesto jsme s výsledkem spokojeni. Tam, kde nechceme nikdy slevit, jsou účinné dávky přísad, protože ty jsou podpořeny vědeckými studiemi. Naše před-tréninkové výrobky obsahují vysoké dávky BCAA (aminokyseliny s rozvětveným řetězcem), které jsou nejen drahé, ale také mají svoji nezaměnitelnou, nepříjemnou chuť.

Jednou z etických zásad naší firmy také je, že při kombinaci výkonu a zdraví jsme velkými zastánci sacharidů s nízkým glykemickým indexem. I když nás to stojí více než jiné zdroje jednoduchých sacharidů, jde o jednu z našich hlavních hodnot. Zodpovědně také přistupujeme k elektřině, kterou používáme v našich výrobních závodech, a proto je naprosto ekologická. Pokud chceme pomoci spotřebiteli, musíme udělat vše pro to, abychom si byli jisti, že naše přípravky jsou spolehlivé, zdravé a zajistí spotřebiteli požadovaný výkon. Naše záruka vrácení peněž je způsob, kterým říkáme, že jsme na své výrobky hrdi a celému procesu naprosto důvěřujeme. 

MC: Značně se rozrůstá kategorie výrobků „vše v jednom“ – myslíte si, že jsou tyto výrobky stejně kvalitní? 

JP: Je to možné, ale chuť může ovlivnit relativní účinek. Pokud dáte správné dávky všech nezbytných přísad do výrobku „vše v jednom“, ovlivní to jeho chuť. Můžete zvolit možnost, že do výrobku nedáte všechno, abyste zachovali lepší chuť, pak ale ovlivníte jeho účinnost. My volíme tu druhou cestu, pro nás je přednější účinnost. Výrobky „vše v jednom“ zřejmě nebudou to pravé pro někoho, kdo se drží přísného a pokročilého programu výživy, ale mohou být skvělým řešením pro ty, kteří hledají doplněk, jenž by rozumným způsobem obohatil jejich stravu. S podobnými všestrannými výrobky se v poslední době roztrhl pytel, protože jejich užívání je pohodlnější a jednodušší, takže spotřebitelé požadují doslova všechno v jednom výrobku.

MC: V jakých případech byste doporučil výrobky „vše v jednom“ v porovnání s jednotlivými složkami?

AL a JP: Využít toho mohou všichni ti, kteří se na trhu ještě dobře neorientují, zaneprázdnění lidé a ti, kteří nechtějí mít doma na poličce seřazeno 15 výrobků.  


Hlavní je, aby porozuměli přísadám uvedeným na seznamu a byli si jisti, že splní jejich požadavky. Když se pak lidé lépe orientují a více celé problematice rozumí, mohou se rozhodnout pro odlišné dávky, které budou brát v různém čase, tak jak jim to vyhovuje. Mnozí uživatelé jsou spokojenější s jedním výrobkem, který si mohou vzít jednou či dvakrát denně, a to je také důvod, proč se trh s výrobky „vše v jednom“ tak rozmohl. Před deseti lety používali syrovátkovou bílkovinu pouze kulturisté – nyní ji vyhledává stále více lidí, kteří chtějí zlepšit své celkové zdraví.


MC: Proč dáváte přednost kapslím před tabletami? 

JP: Zde se jedná hlavně o kvalitu. Jednoduše řečeno, když chcete vyrobit tabletku, smícháte všechny prášky dohromady, přimícháte do nich pojivo a lis vám to pak všechno pod vysokým tlakem stlačí dohromady. Avšak pro tělo může být obtížné strávit něco, co je slisováno do tvrdé kuličky. Vynikajícím řešením je tedy dát směs do kapslí. I když je plnění obtížné, výroba trvá delší dobu a vyžaduje dražší stroje, výrobek je ve finále mnohem účinnější, protože tělo ho lépe zužitkuje.

MC: Jaký vývoj v oblasti sportovní výživy mohou spotřebitelé očekávat v příštích pěti letech?

JP: Co se týká výkonu, bude zřejmě velmi obtížné zlepšit některé současné přísady, jako je kreatin nebo beta-alanin, které tělu dodávají potřebnou výkonnost a explozivní sílu. Dá se však očekávat, že dojde k vylepšení výrobků, které jsou zaměřeny na potlačení únavy, na zvýšení růstu svalové hmoty a zrychlení rekonvalescence. V popředí našeho zájmu stojí antioxidanty a jejich role, kterou sehrávají při urychlování rekonvalescence, zlepšení zdraví, zpomalení stárnutí a snížení hladiny cholesterolu. Chtěli bychom toto všechno sloučit do jediného výrobku.

Další výrobky, jako jsou multivitaminy, přecházejí z kategorie nutraceutické do super nutraceutické. Vezměme si například vitamin E, o kterém málokdo ví, že existuje 6 typů. Delta-Tokotrienol má například vlastnosti, které pomáhají bojovat s rakovinou a nyní také patří mezi složky, které přidáváme do všech našich výrobků.

JW: Jako značka se i nadále budeme u našich výrobků snažit o propojení zdraví a výkonu, budeme zkoumat jejich efektivní spolupůsobení, ale zároveň doufáme, že většího pokroku dosáhneme u spotřebitele tím, že lépe porozumí kvalitě potravinových doplňků a zařadí se do této kategorie. 

MC: Ve Spojeném království používá sportovní doplňky 4 – 6 % obyvatel, v USA je to 10 %. Při tomto srovnání vidíme, že je v USA velký růstový potenciál!

JP: Domnívám se, že v USA řídí růst doplňků distribuce supermarketů, ale když se porozhlédnete u nás, uvidíte, že i zde v obchodech v hlavních ulicích zabírají potravinové a sportovní doplňky v regálech stále více prostoru.

JW: Jako značka musíme vědět, kde se naše výrobky prodávají, jelikož potřebujme zajistit, aby se ke spotřebiteli dostaly potřebné informace a rady.
Stejně tak velmi zblízka vidíme, že díky ochutnávkám a vzorkům, které pravidelně nabízíme, dochází k růstu trhu. V současné době není vůbec neobvyklé, když se na nás obrátí dáma ve středních letech, které její osobní trenér poradil, aby začala brát syrovátkový protein. Myslím, že tady došlo k výraznému rozšíření tradičního trhu.

 

 

2. ČÁST: POSTUPY KONTROLY KVALITY, SPRÁVNÉ ZPŮSOBY VÝROBY A ÚDAJE UVEDENÉ NA ETIKETĚ

MC: Zmínili jste se o směrnicích ISO9001, co to obnáší?

JP: Znamená to důkladný audit a plná zpětná dohledatelnost všeho, co děláme. Existují velmi přísná pravidla a postupy, které musíme dodržovat. Například, nákupní oddělení musí zajistit, aby všichni naši dodavatelé měli certifikát ISO, aby tak byly zaručeny naše vysoké požadavky na kvalitu.

V továrně vedeme pečlivé záznamy o každé jednotlivé várce jak syrovátkového proteinu, tak všech ostatních produktů který použijeme. Evidujeme číslo várky, datum, číslo balení a všechny ostatní důležité údaje, takže můžeme potom zpětně dohledat jak jednotlivé přísady, tak údaje o tom, kdy co bylo vyrobeno, kdo otvíral balení, kdo ho balil a tak dále. Potom várku testujeme – protein musí být například 80%. Množství a hodnota musí odpovídat údajům vedeným na etiketě.

AL: Veškerou administrativu vedeme proto, abychom dokázali, že to co říkáme, také ve skutečnosti děláme. Váhy jsou neustále kalibrovány společností ISO, abychom zajistili jejich dokonalou přesnost – obchodní kritéria to vyžadují a my vydáváme osvědčení, abychom dokázali, kdy byly naposledy zkontrolovány.


MC: Jak často provádíte nezávislý audit kontroly kvality vašich výrobků?
 

JP: Jedenkrát ročně. Doba auditu pro nás není důležitá, protože neustále vyrábíme podle nejvyšších norem, takže nám je jedno, kdy k auditu dojde. Také provádíme pravidelné vnitřní audity, ve kterých se držíme velmi přísných zásad. I když jsou naše současné výsledky vynikající, neustále se snažíme vše vylepšovat.

Martin Eastwood, náš vedoucí oddělení kontroly kvality, rozhodl, že laboratoř, která vyrábí testovací vybavení, jež používáme, se řídí normami, které by ještě mohly být zlepšeny, takže laboratoři sepsal vlastní normy. Společnost tyto zlepšené normy nakonec zavedla do celé své výroby, což svědčí o důslednosti našich postupů.

Náš postup při kontrole kvality je náročný. Vyžaduje překonání mnoha překážek na každé úrovni od vývoje výrobku až po jeho odeslání spotřebiteli.Abychom se dostali v úrovni kvality ještě dále, začali jsme letos provádět vlastní testování proteinu, protože dokonce i ve směrnicích ISO jsme objevili potenciální mezery. Testujeme si všechno sami, takže máme vše pod kontrolou. Naše laboratorní vybavení je kalibrováno před každým testem třikrát. I když se může zdát, že je toho až přespříliš, můžeme tak zaručit, že co je uvedeno na etiketě, je naprostá pravda.

MC: Jak stanovujete datum minimální trvanlivosti „spotřebujte nejlépe do“ na vašich výrobcích?

JP: Syrovátkový protein má minimální trvanlivost asi pět let, pokud je správně skladován. Příchutě a barviva mohou oxidovat, znehodnotí se rychleji a jejich minimální trvanlivost je obecně asi 2 roky. My používáme indukční tepelné fólie a černou barvu balení, což výrazně pomáhá omezovat nežádoucí vlivy. Většina našich výrobků má minimální trvanlivost 18 měsíců, kromě Whey Refresh, což je tekutý výrobek a jeho minimální trvanlivost je 6 měsíců. Obecně vzato, výkon zůstane, ale příchuť a barva se změní. Ohled musíme brát hlavně na způsob skladování. Například, kreatin, který není správně skladován, může být také znehodnocen a rychle zoxidovat. Výsledek rozboru ukazuje, že minimální délka trvanlivosti záleží na způsobu skladování. Také si necháváme externě dělat mikrobiotické testování našich výrobků po 6, 9 a 12 měsících. U našich tyčinek je to jinak. Po uplynutí doby minimální trvanlivosti ztvrdnou a to díky tomu, že molekuly vody migrují do celých proteinů. Jestliže rozštěpíte proteiny na jednotlivé peptidy, tak nenasáknou vlhkost a zůstanou měkké, ale jejich výsledná chuť je poněkud hořká.

MC: Myslíte si, že nastává doba, kdy sportovci, kteří podstupují testy na přítomnost drog, přestanou obviňovat své sportovní doplňky?

JP: Samozřejmě je velmi jednoduché obvinit různé výrobky, včetně takového obyčejného sirupu proti kašli, ale já si myslím, že většinová společnost a také vládní orgány vidí, že na trhu je mnoho kvalitních výrobků, které neobsahují žádné nečistoty. Dříve, když měl někdo test pozitivní, okamžitě ukázal na příslušnou značku sportovní výživy. Řekl bych, že důvěryhodné společnosti ve Spojeném království si už dávno testují své výrobky samy a nikdo jim pak nemůže nic vyčítat. Domnívám se, že zodpovědní sportovci by si měli otevřeně pohovořit přímo se svou vybranou značkou o způsobu, jakým budou doplňky používat a o tom, jak budou probíhat testy.

MC: Jak při výrobě zabráníte křížové kontaminaci?
JP a AL: Po každé výrobě rozebíráme stroje a čistíme je podle přísných pravidel. Malé částečky jsou čištěny ultrazvukem. Jediným spolehlivým způsobem, který prokáže, že naše způsoby čištění jsou opravdu účinné, je provádění testů na křížovou kontaminaci, které provedeme po výrobě přípravku Sida Cordifolia. Ačkoliv není tato substance zakázána, vypadala by po provedeném testu podobně jako efedrin v chemickém složení.



Test proběhl následovně – nejdříve jsme vyrobili přípravek Sida Cordifolia, potom jsme provedli čištění podle našich norem, a poté jsme se pustili do výroby dalšího přípravku, který jsme následně testovali. Chtěli jsme zkontrolovat, zda čištění dle našich norem je dostatečné natolik, že nezachytíme žádné stopy přísad. Test vyšel jako negativní a zdůrazňujeme, že úroveň detekce/zachycení je neuvěřitelně citlivá.
Myslím, že co se týká testování na přítomnost drog, nemusíme mít žádné obavy, přesto však namátkově provádíme testy na přítomnost drog podle směrnic ISO a ještě nikdy nám nevyšel pozitivní výsledek.

JW: Nezaměřujeme se pouze na hotový výrobek, ale důležitý je u nás celý výrobní proces. Akreditace ISO vyžaduje, aby také dodavatelé surovin pracovali podle směrnic ISO, tak aby byla zajištěna návaznost během celého procesu. Existují samozřejmě i další faktory, na které musíme brát ohled, včetně prostředí, odkud jsou určité suroviny získávány, nebo ve kterém vyrostou. Některé oblasti jsou více znečištěny než jiné a to má také samozřejmě určitý dopad na výslednou kvalitu.


MC: Matoucí je toto… Spotřebitel si koupí balení 100% syrovátkového proteinu. Očekává, že bude 100%, ale v testech se prokáže pouze 80 – 85 %! Co tedy tvoří těch zbývajících 20 %?

JP: Vlhkost, popel, příchuti. Proteinová složka se získává ze 100 % ze syrovátkového proteinu, ale jeho čistota je 80 % až 85 % obsahu balení. Kdybychom použili například výrobek z mléka, vajec a syrovátky, jde o 33 % micelárního kaseinu, 33 % izolátu vaječného albuminu a 33 % syrovátkového koncentrátu – přesně to je náš výrobek Peptide Fusion. Je možné mít více než 80 %, například náš Micro Whey má ve skutečnosti 87 %, ale je o dalších 5 – 7 % dražší. Během procesu prochází výrobek mikrofiltrací CFM (Cross Flow Mikrofilatrace), což je neuvěřitelně drahé a drahá je také vynaložená energie a čas.

ME: Pokaždé, když začneme novou várku, bereme uprostřed procesu vzorek, abychom se ujistili, že všechny přísady jsou důkladně promíchány a nejsou tam žádné nerozmíchané „kapsy“ s bílkovinou či příchutí. Na měření pak odebíráme vzorky jednou týdně. Změřím nastavení váhy, předem nakalibruji přístroj – s různým spotřebním zbožím v přístroji, který používáme – protože dochází k opotřebení a může to ovlivnit výsledky, takže vyčištění a kalibrace mi zabere asi 40 minut.

Používáme materiál EDTA, který garantuje určitou hladinu dusíku a ukáže nám, že přístroj funguje tak jak má, při porovnání vzorku proteinu, který známe, což nám sdělí procento dusíku, které se rovná procentu proteinu.Odebíráme pět vzorků každý měsíc a odesíláme je do další nezávislé laboratoře, abychom si byli jisti, že naše vybavení je plně kalibrováno. Nezávislá laboratoř používá stejnou technologii jako my, takže je to opravdu důkladný proces.

 
 
3. ČÁST: NOVÉ VÝROBNÍ MÍSTO

MC: Řeknete nám něco o vašem novém výrobním zařízení?

JW: V září 2011 se stěhujeme na nové místo ve Woodingdean o rozloze dvou akrů. To bude mít velký dopad na Reflex a na celou výrobu. Jsou zde nainstalovány solární panely, máme přirozenou ventilaci a větrné turbiny, to vše děláme v souladu se zásadami ekologické energetické společnosti Ecotricity (zelená energie). Chtěli jsme účelovou budovu pro výrobu, kde budou použity ty nejkvalitnější přístroje z nerezové oceli, kde bude také velká prosklená galerie, z níž je možné sledovat proces výroby a celé prostředí, které splňuje ty nejvyšší hygienické nároky. To vše s příslušným moderním „high-tech“ vzhledem.

Kdokoliv tak může přijít a podívat se na výrobní proces. Ve skutečnosti budeme lidi zvát, aby se tu porozhlédli, protože opravdu chceme ukázat spotřebitelům a maloobchodním prodejcům celou technologii a pomoci jim porozumět, co všechno za výrobou našich produktů stojí.

 



Napište nám
Doporučte nás
FastCentrik – shop, internetový obchod, B2B, B2C

ForActiv.cz s.r.o., Plotní 75, 602 00 Brno, tel. +420 734 443 791, e-mail: info@foractiv.cz
© 2012 ForActiv.cz s.r.o, Grafika: MIDASWEB.eu


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
JavaScript musí být povolen